Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.04.2008 22:32 - Тогава
Автор: usmivkata Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1387 Коментари: 8 Гласове:
0

Последна промяна: 01.04.2008 22:39


Днес стават седем. 
А ми се струва, че е било преди седемдесет. 

Първия ден на април. Опаковах си багажа. Ти ми помагаше.
Някаква гугутка се обаждаше от стряхата на терасата. Часовникът в коридора чаткаше и звукът отекваше в изтръпналия ми от безсъние мозък. Това-не-е-твоят-живот...Винаги ли е тиктакал толкова силно? 
Или просто е много тихо...
"Искаш ли по-големия тиган?", попита ме. Кимнах разсеяно. Беше ми все тая. Мислех си за хиляди неща.
Как се ядосах, когато ме целуна още на първата среща. Блъснах те и хлопнах вратата под носа ти. Нахалник...По някаква странна ирония на съдбата беше...1 април.

Сгъвах някакви шарени къси панталонки и се сетих  за летата в Калугерово. 
Старата къща с препълнения с цветя двор и разходките до язовира. Големите сочни къпини и почернелите ни устни, езици и ръце.
Седмицата в Приморско и първата вечер, когато цялата ни компания се побра на две легла, при това бяхме с изгорели от целодневното висене на плажа гърбове. А на следващата сутрин ти беше станал пръв и ни мажеше филии с конфитюр за закуска.

От шкафа изпадна миниатюрно чорапче и се сетих колко малък изглеждаше сина ни в ръцете ти...
И колко ме беше страх, че ако го прегърна ще се счупи. Разбира се, не ти го казах тогава. Трябваше да бъда смела, нали вече бях майка....Това не ми пречеше да пригласям на малкия ревльо в безкрайните ни следобеди, когато имах чувството,че сме забравени от Бога. 

Чувах тишината на голямата къща на края на града. Часовникът тиктакаше.

Това не е моят живот. 

Пълнех кашоните, а мислите пълнеха очите ми. Не  биваше да плача. Нали съм голямо момиче.
"Вземи и газовия котлон. Заради детето ще ти е по-удобно." - отново проговори ти. А аз исках да ти изкрещя, че 
не ми трябва тъпия котлон, 
нито тъпия тиган, 
нито тъпото...нищо...
Бях взела това, което единствено ми трябваше. Живота си. 
Все щях да измисля какво да правя с него.
Като за начало полях новата ми квартира. 
Със сълзи. 
На 1 април.

Но това беше преди около седемдесет години. 
Не, всъщност само преди седем.
Има ли някакво значение?

image







Гласувай:
0



1. sowhat - малко силно голямо момиче
01.04.2008 23:21
може ли да те прегърна ?
цитирай
2. usmivkata - :)
01.04.2008 23:24
...може...:*
цитирай
3. soho - И аз те прегръщам! На пролет човек ...
02.04.2008 11:49
И аз те прегръщам! На пролет човек винаги прави крачка на пред. При мен беше на 22 Март преди само 1 година.
цитирай
4. svetlan - Оказа се, че почти всички сме го п...
02.04.2008 14:29
Оказа се, че почти всички сме го правили, поне веднъж. Едно топло чувство за тебе пращам
цитирай
5. usmivkata - soho,
02.04.2008 21:03
благодаря..:))) определено крачката беше напред...Мисля,че осъзнатата нужда от промяна, в съчетание с малко смелост..с мъничко лудост...винаги водят към по-добро...
Прегръдки и от мен...
цитирай
6. usmivkata - svetlan ,
02.04.2008 21:07
...благодаря ти!
Изпращам ти една голяма усмивка...:)))
цитирай
7. rotazia - Милото ми, ти, просълзявам се с и...
07.04.2008 07:37
Милото ми , ти , просълзявам се с истински сълзи...
Самотата е повсеместна и поголовна ...
цитирай
8. usmivkata - (:
17.04.2008 00:20
rotazia, извини ме,че малко късно видях коментара ти..и благодаря за топлите думи. Права си...хората стават все по-отчуждени и самотни..Тъжно е.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: usmivkata
Категория: Лични дневници
Прочетен: 352660
Постинги: 304
Коментари: 1674
Гласове: 9000
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930